Saturday, April 09, 2005

mouth infection, a weird dream, n a violent game

ok...its been a while since my last update i think...havent been in the 'blogging' mood for the past few days becuz of certain things dat made life miserable :(

firstly, i developed a relly painful infection/inflamation/ulcer/watever in my mouth..the left side to be precise...on wednesday n it persisted until today (friday?)...it was worst on wed when even talking was difficult becuz it stung every time i moved my mouth...needless to say, eating was horribly difficult. oh n btw, i oso did horribly on the physics test on wed due to lack of preparations and lack of sleep...

back to the mouth thingy; after being afflicted with this condition i found out that 'normally' i only eat with one side of my mouth..the left side...cuz in order to avoid the 'bad' part of my mouth i had been consciously chewing my food on the right side n it not only felt funny, the food tasted different too...besides that, after almost 3 days of using my right side of the mouth for chewing, i 'skinned' a section of gum there...so now BOTH sides r affected....shita...

anyway...on thursday i absented myself from sch for a much-needed rest...tho the day was maddeningly unproductive cuz i slept at least 10 hrs of it away...n spent a lot of the rest going on9 or dreaming at my desk...n becuz i got to sleep in late, i woke up remembering most of the weird dream that i had during the night...when i hv time i'm gonna post another entry dedicated exclusively to describing that dream lah...

today (friday), i went to the early (2.30pm) bio tuition class instead of the 4.30pm one i usually go to...the reason being that i thought i cud save some time by going early, coming back early n getting some rest so that i wud b ready for some work b4 dinner; however after i reached home at 4.45 (stopped at petrol station to refuel) i spent about an hour reading the Dark Tower novel that i mistakenly borrowed...then slept from 6 till 7.30....so as usual, i ended up without doing anything useful for the whole day....

at night, i went straight to the computer after dinner...juz meant to check mail etc....then something made me install Postal 2, a game i downloaded; n by the time i was finished with it, it was 3 hrs later d (played 9-12 to be exact)...the only consolation was that the game's extreme violence helped me vent some of pent-up frustration. nevertheless, i deleted the game b4 i got too addicted...had learnt my lesson since being hooked on ROSE earlier this year

anyway thats it for my brief update...now that i've satisfied the blogging urge (hopefully i din miss anything important out) its time to sleep n wake up to sports day tomolo


p.s. did i forget to mention the weather? the weather's been absolutely shitty the past few days. one day cold, one day hot...no wonder my health (over-sensitive to weather i am) had been on the low....today's rain was the worst...i hate those hot-day 'april showers' more than cold days cuz the rain on hot ground raises the most unpleasant smells...plus it makes the air so suffocatingly humid...

18 comments:

sjune said...

hmmmm.....mouth ulcers....did u put any medicine on it?

i noe a cure i dunno if it is useful for u or not...

at cosway they sell a kind of aloe vera gel,it claims to cure mouth ulcer.

maybe u would want to join if ur friend or family have a cosway membership.

and i think u would need somebody who has a cosway membership to buy things from cosway.

raptor_ravenlord said...

my fren told me to gargle salt water

lucky it healed b4 i had to try it out...must hurt like hell

amphibian sp. said...

hey shaothing, i giv u a more scientific method:

as you noe my mom dispense medicine for every illness my family gets, n 4 dat: mouth infection n inflammation, go 2 ur nearest pharmacy n get a DAKTARIN gel today!
read the product label before use...
(does it sound advert to u? haha, hope it cheers up ur day)
P/S: this comment is not purely comical, it's true u noe, DAKTARIN gel 4 oral use.

CK

amphibian sp. said...

and another thing, i've jot down on my school diary to look up 4 d song title 4 u d. will email u bak as soon as i've found it k.

Tan Sri said...

hmmmmm...two ads for medicines :P
well, let's see...salt water is a rather good way of doing it, if ur pain resistant tat is.... guranteed next day clear liao coz aslt water effectively sanitises ur entire mouth....
and wats with the cosway ad, i never even bothered to advertise cosway b4 eventho my parents are members

sjune said...

well cosway....only when the thing got offer then its not expensive

last time i used to use stuff of cosway

anyway...back to mouth ulcers

i think ur body is heaty,drink more herbal tea....

drink bitter tea :P

xinch said...

i swear by salt water.. well.. even though i dun practice it :)

It stings like a bitch though..

samuel_lhc said...

salt water? just apply salt directly over the infection. instant err.... results guaranteed :-D

sjune said...

wowo that must be painful.

haha..shao ting..

1)gargle with salt water(which is effective for sorethroat sometimes)
2)put medicated substance on it
3)drink herbal tea to cool down ur body(bitter tea the best)
4)sleep
5)i think four is enough

get well soon

Tan Sri said...

I think i remember saying bitter was good somewhere earlier :P

raptor_ravenlord said...

jesus u guys....i'm ok d, thanx for all ur concern....dun make my blog look like a medical discussion forum! :P

sjune said...

haha...caring for u and having u blaming us for making ur blog look like a medical discussion forum

-_-'''

Tan Sri said...

Where are the doc-wannabes when u need them :P

samuel_lhc said...

actually, for you info, TST said he wants to be an ENT(ear, nose, throat) specialist after hearing our maths teacher got her ear wax removed for RM100+

sjune said...

ent?

ear,nose maybe got er.wax.

throat mana ada wax -_-

raptor_ravenlord said...

ear wax is gonna make my day someday!

sjune said...

ummm...but i never heard of er.....throat wax

anyway,ear wax....i tot u can get this kind of service from the beautician or what...but not specialist

rajaswari said...

Mouth ulcer causes redness, ulcers, blisters, and sulmucosal haemorrhages of mouth. Constipation is the root cause of the Mouth ulcers. Use constipation remedies for mouth ulcer remedies. Take plenty of green vegetables with fruit juices daily. Promptly answer nature calls. Avoid tea coffee and excessive smoking. Drink a full glass of water as soon as you get up from bed.

Mouth Ulcers